זה קורה לפעמים: נהרס מבנה פלסטיני לא חוקי בחברון

אריאל שרפר 1 Comment on זה קורה לפעמים: נהרס מבנה פלסטיני לא חוקי בחברון

הריסת מבנה בית הספר הלא חוקי הפלסטיני | ראש המועצה האזורית הר חברון בתגובה: "החלטה אמיצה של ראשי הצבא, המינהל והדרג המדיני"

אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כח מנהל אזרחי מלווה בצבא מג"ב ומשטרה ביצע הלילה הריסת מבנה בית ספר גדול ולא חוקי שנבנה על שטח ארכיאוליגי שהתגלה לפני כחודש בהר חברון. לפני כחודש הופתע פקח המועצה האזורית הר חברון לגלות מבנה קבע גדול ומושקע שהקימו הערבים ונועד לשמש בית ספר.

המבנה הוקם בחורבת זנותא הנמצא סמוך לבניין המועצה האזורית הר חברון, חורבת זנותא היא מאחז לא חוקי הנמצא על שטח C – בשטח המסומן כשטח ארכאולוגי האסור לבניה.

על גג בית הספר מתנוסס שלט עם סמל הרשות הפלשתינית הפועלת בשנים האחרונות בשיתוף האיחוד האירופי ובאופן מוצהר לבניה על אדמות שטח C.

על שטח המאחז הוטל צו ביניים בפסק שניתן ב2017 על ידי בג"צ בעקבות עתירת תנועת 'רגבים' שביקשה להרוס את המאחז הלא חוקי, בית המשפט העליון הוציא אז צו הפסקת בניה שכאמור אינו נאכף ואינו נשמר.

שיטת הקמת בתי הספר מוכרת וכמוהו הוקמו מבנים דומים על מנת לייצר תמונות פינוי של כיתות לימוד הנועדו לייצר תסיסה בעולם כנגד פעולות ישראל ביהודה ושומרון.

הלילה כאמור הגיעו כוחות מוגברים של צה"ל משטרה ומג"ב והרסו את המבנה שנבנה באופן לא חוקי תוך הפרת צו בית משפט.

ראש המועצה יוחאי דמרי אמר בתגובה: "אנחנו מברכים את מקבלי ההחלטות במדינת ישראל על פעולת אכיפה מתבקשת כנגד הבניה הלא חוקית שמובילה הרשות הפלשתינית. על אף שהרס מבנה לא חוקי שנבנה תוך צפצוף על צו בית משפט הוא מעשה מתבקש ובכל זאת התקבלה החלטה לא פשוטה ואמיצה על ידי ראשי המינהל הצבא, והדרג המדיני".

"קווים אדומים מותחת מדינה מול איומי טרור מקרוב ומרחוק אך גם נגד מדינות זרות ובראשם האיחוד האירופי הפוגע ברגל גסה בריבונותה. ממשלות ישראל בחרו להיאחז בשטח ועליהם לוודא שאינו נעשה הפקר. האכיפה הקפדנית חייבת להיות שווה ולא רק כנגד תושבי האזור היהודים".



1 תגובות

מיין תגובות